Amazon nie obawia się wpływu polityki celnej USA na działania firmy

16 godzin temu

Dyrektor generalny Amazonu, Andy Jassy, zabrał głos w sprawie wpływu ceł na działalność gospodarczą i ceny produktów.

Jassy podczas telekonferencji poświęconej wynikom Amazona za I kwartał przyznał, iż obecne środowisko charakteryzuje się znaczną niepewnością związaną z cłami i napięciami geopolitycznymi. Wskazał na fakt, iż firmy muszą działać w warunkach zmiennych regulacji i relacji międzynarodowych. Mimo tych wyzwań, szef Amazonu podkreślił najważniejsze zadanie firm: zrozumienie potrzeb klientów i dostarczanie im oczekiwanych produktów i usług.

W kontekście potencjalnego wpływu ceł na ceny, Jassy wcześniej ostrzegał, iż mogą one prowadzić do wzrostu kosztów towarów konsumpcyjnych. Zasugerował, iż sprzedawcy zewnętrzni, którzy stanowią znaczącą część platformy Amazonu, będą prawdopodobnie zmuszeni przerzucić te dodatkowe koszty na konsumentów, ponieważ wielu z nich działa z niewielkimi marżami. Amazon, ze swojej strony, podejmuje działania mające na celu minimalizację wpływu ceł na klientów, m.in. poprzez strategiczne zakupy zapasów i renegocjacje umów z dostawcami, a także wspominane już przez nas wcześniej jasne informowanie klientów (póki co wyłącznie w USA) jaki odsetek płaconej przez nich kwoty wynika z opłat celnych.

Pomysł ten spotkał się z reakcją Białego Domu, który określił go jako wrogi i polityczny akt. Amazon ostatecznie zdementował te doniesienia, wyjaśniając, iż była to jedynie rozważana opcja, która nie została zatwierdzona i nie będzie wdrożona na głównej stronie Amazonu.

Wypowiedzi Andy’ego Jassy’ego podkreślają złożoność obecnej sytuacji gospodarczej, w której firmy muszą lawirować między globalnymi regulacjami a oczekiwaniami konsumentów. Skupienie na podstawowej misji zaspokajania potrzeb klientów pozostaje kluczowe, choćby w obliczu presji związanej z polityką handlową i jej realnym wpływem na koszty działalności i ceny produktów.

Jeśli artykuł Amazon nie obawia się wpływu polityki celnej USA na działania firmy nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału