Bank Pekao S.A. podjął uchwałę o zamiarze przeprowadzenia zmian warunków wynagradzania i premiowania dla grupy ok. 2.700 pracowników poprzez zawarcie porozumień . W ramach tego procesu bank nie przewiduje redukcji liczby zatrudnionych pracowników.
Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) w 2024 roku zobowiązała Bank Pekao S.A. do zintensyfikowania procesu wprowadzającego zakładowe źródło prawa pracy regulujące obszar wynagrodzeń za pracę, pracowników zatrudnionych w ramach kontraktów menedżerskich (umów o pracę). W związku z tym po przeprowadzeniu procesów przewidzianych przepisami prawa, Bank przyjął nowe warunki wynagradzania i premiowania dla tej grupy osób, które będą obowiązywały od stycznia 2026 roku. Konsekwencją tych działań jest konieczność dokonania zmian w umowach o pracę.
11 sierpnia 2025 roku Bank Pekao S.A. powiadomił organizacje związkowe o przyczynach zamierzonej zmiany warunków wynagradzania i premiowania pracowników oraz zwrócił się do strony społecznej o przystąpienie do konsultacji możliwości uniknięcia lub zmniejszenia rozmiaru grupowego zwolnienia . Bank nie ma intencji redukcji zatrudnienia, jednak przepisy prawa wymagają, aby tego typu proces był prowadzony w oparciu o ustawowy termin „zwolnień grupowych” i zgłoszony do urzędu pracy.
Planowane zmiany są wprowadzone w odpowiedzi na wystąpienie PIP. Mają na celu dostosowanie systemu wynagradzania do aktualnych wyzwań rynkowych oraz wzmocnienia elementów motywacyjnych, powiązanych z efektami pracy i realizacją celów spółki. W przypadku zmian dotyczących podnoszenia wysokość wynagrodzeń zasadniczych, Bank dąży do zbliżenia rozwiązań dla tej grupy Pracowników do tych obowiązujących w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy.
Źródło: Bank Pekao