Leciałeś z tego lotniska? Możesz dostać odszkodowanie. Jest decyzja UOKiK

1 dzień temu
Decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poznańskie lotnisko Ławica musi zwrócić klientom pieniądze. Chodzi o kwoty odpowiadające zawyżonym opłatom za połączenia z infolinią. Sprawa dotyczy telefonów wykonanych w konkretnym terminie. Pasażerowie na zgłoszenie roszczeń nie mają zbyt wiele czasu.
O sprawie poinformowano w oficjalnym komunikacie opublikowanym przez Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego. Jak czytamy, w związku z działaniami podjętymi przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poznańskie lotnisko musi oddać pasażerom "kwoty odpowiadające podwyższonym opłatom pobranym od klientów za połączenia telefoniczne na infolinię o nr 703 203 703". By uzyskać pieniądze, poszkodowani muszą wypełnić specjalny formularz.


REKLAMA


Zobacz wideo RPO o przejęciu Polska Press: Postanowienie sądu trzeba wziąć pod uwagę i "zamrozić" sytuację


Lotnisko Poznań-Ławica podpadło Prezesowi UOKiK. Zwróci pieniądze za połączenia z infolinią
Decyzja UOKiK dotyczy opłat pobieranych od klientów kontaktujących się z infolinią w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 30 listopada 2024 roku.


Uprzejmie informujemy, iż średnia kwota pobranych przez nas opłat wyniosła ok. 1,35 złotych za połączenie


- czytamy w komunikacie zamieszczonym w mediach społecznościowych. Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego umieścił w nim również dokładną instrukcję dla osób, które chcą ubiegać się o zwrot pieniędzy. W celu odzyskania środków, należy wykonać jeden z wymienionych niżej kroków. Każdy pasażer powinien:


wypełnić specjalny formularz na stronie internetowej poznańskiego portu - https://poznanairport.pl/zwrot-oplat/ lub;
przesłać dane do zwrotu (imię, nazwisko, numer telefonu, z którego wykonane zostało połączenie na płatną infolinię i numer konta do zwrotu) listownie na adres Media Connect Premium Sp. z o.o., ul. Oś Królewska 28a/37, 02-972 Warszawa lub mailowo na adres [email protected].


Lotnisko Poznań: UOKiK karze im oddać pieniądze. Dali pasażerom niecały miesiąc
Zwroty nie są przyznawane automatycznie, a pasażerowie muszą zgłosić się po nie w ciągu miesiąca. Wszystkie osoby zainteresowane odzyskaniem nadpłaconych środków powinny wypełnić udostępniony przez poznańskie lotnisko formularz do 30 maja 2025 roku. Tak krótki termin natychmiast zwrócił uwagę internautów.
Sprawdź również: Ryanair zwiększa limity bagażowe. W regulaminie dodali kilka centymetrów


Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego, ludzi okradaliście na opłatach przez dwa lata, a na odzyskanie dajecie im jedynie miesiąc czasu?


Najbardziej chciwy port lotniczy w Polsce. (...) Oby ich karma dosięgła


- czytamy w sekcji komentarzy.


Dziękuje my, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału