Nazwa nie ma znaczenia, „abonament” na piwo może być niezgodny z prawem

7 godzin temu

Marcin Bandurski w serwisie Prawo.pl wyraził poważne wątpliwości co do legalności majówkowej promocji piwa oferowanej przez sieć Żabka. Chociaż formalnie nie była to subskrypcja, konstrukcja oferty – umożliwiająca codzienny odbiór piwa przez 20 dni po jednorazowej opłacie – może być postrzegana jako zachęta do regularnego spożycia alkoholu.

Nasz ekspert wskazał, iż taka praktyka może naruszać art. 13 ust. 1 pkt 5 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, który zakazuje promowania alkoholu w sposób zachęcający do nadmiernego spożycia.

„Sugerowana przez konstrukcję oferty regularność spożycia może być oceniana jako zachęta do utrwalania nawyku konsumpcji, a brak limitów dziennych dodatkowo zwiększa ryzyko spożycia w nadmiarze”

Zachęcamy do lektury pełnego artykułu: LINK

Idź do oryginalnego materiału