Międzynarodowa kancelaria prawna Norton Rose Fulbright doradzała Panattoni jako deweloperowi przy budowie nowego centrum dystrybucyjnego typu BTO (Built-to-Own) w Łodzi.
Centrum dystrybucyjne typu BTO powstanie dla Media Expert, największego w Polsce dystrybutora sprzętu RTV i AGD, prowadzącego ponad 600 sklepów detalicznych w 470 miastach.
Nowoczesny obiekt będzie posiadał ponad 207.000 mkw. powierzchni, otrzyma certyfikat BREEAM i stanowi inwestycję o wartości blisko 500 mln PLN (120 mln EUR).
Jest to jedna z największych transakcji logistycznych w historii Panattoni i znacząco zwiększy możliwości logistyczne Media Expert, wspierając zarówno sprzedaż internetową, jak i tradycyjne kanały detaliczne.
Nowe centrum dystrybucyjne pozwoli Media Expert efektywnie zarządzać powiększającym się portfolio produktów i sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów. Będzie ono służyć przede wszystkim dystrybucji sprzętu AGD, elektroniki użytkowej i rowerów, jednocześnie wspierając dywersyfikację oferty o segmenty takie jak ogrodnictwo i produkty fitness.
Warszawski zespół Norton Rose Fulbright był zaangażowany w negocjowanie umowy deweloperskiej, w oparciu o którą Panattoni realizuje inwestycję. w tej chwili kancelaria kontynuuje doradztwo prawne związane z procesem budowlanym.
Transakcję prowadził Jakub Kowalczyk, senior associate w praktyce nieruchomości i prawa budowlanego, którego wspierał associate Wojciech Jaskulak. Transakcję nadzorowała partner Magdalena Zienkiewicz, kierująca tą praktyką.
Panattoni, wieloletni klient Norton Rose Fulbright w Polsce, jest liderem rynku nieruchomości przemysłowych w Europie i deweloperem powierzchni przemysłowych, którego celem jest wspieranie lokalnego biznesu poprzez dostarczanie wielofunkcyjnych obiektów magazynowych typu BTS (Built-to-Suit).
Źródło: materiały prasowe Norton Rose Fulbright