Resort cyfryzacji odkrywa karty ws. podatku cyfrowego. Jest propozycja stawki

9 godzin temu
Zdjęcie: Polsat News


Ministerstwo Cyfryzacji przedstawiło propozycję dotyczącą wprowadzenia podatku cyfrowego w Polsce. Stawka miałaby wynosić 3 proc. od przychodów, a miałyby go płacić firmy o globalnych przychodach powyżej 750 mln euro.


Jak wskazano, w środę odbyło się spotkanie z przedstawicielami rynku oraz organizacjami pozarządowymi, w którym udział wzięli wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski oraz wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski. Podczas rozmów przedstawiciele resortu przedstawili propozycję, według której podatek cyfrowy miałyby płacić firmy o globalnych przychodach powyżej 750 mln euro.


Co zakłada propozycja ws. podatku cyfrowego?


Na portalu X resort poinformował, iż przedstawiciele Fundacji Instrat zaprezentowali raport na temat rozwiązań stosowanych na świecie oraz przedstawili rekomendacje dla Polski. Reklama


"Nowa regulacja ma wyrównywać szanse między globalnymi gigantami technologicznymi a polskimi i europejskimi przedsiębiorcami, wspierając rozwój krajowych technologii i jakościowych treści medialnych. najważniejsze założenia:
Podatek obejmie wyłącznie największe podmioty - o przychodach powyżej 750 mln EUR globalnie. Zakres: usługi interfejsu cyfrowego, reklamy ukierunkowane i sprzedaż danych.Rekomendowana stawka podatku od przychodów: 3%.Wyłączenia m.in. dla usług bankowych, sprzedaży własnych towarów oraz platform dostarczających treści cyfrowe bez udziału użytkowników w tworzeniu wartości.Odpowiednie pomniejszenie o CIT płacony w Polsce.Przychody z podatku trafią na wsparcie polskich technologii i mediów osłabionych przejęciem rynku reklamowego przez globalne firmy cyfrowe. Propozycja zostanie przełożona na projekt ustawy i poddana dalszym konsultacjom społecznym.


MC chce przeznaczyć podatek cyfrowy na rozwój innowacji


Według propozycji resortu opodatkowaniu miałaby podlegać: usługi interfejsu cyfrowego, polegające na udostępniania wielostronnego cyfrowego systemu (np. w postaci platformy, aplikacji), które umożliwia interakcję między użytkownikami; profilowane reklamy cyfrowe, czyli konkretne reklamy skierowane do określonych użytkowników, na podstawie wcześniej stworzonego profilu użytkownika; a także usługi przekazywania danych nt. użytkowników.
Resort chce, by pieniądze z podatku cyfrowego zostały wydane na rozwój polskich technologii i innowacji oraz na wsparcie tworzenia jakościowych treści medialnych.
Opinie uczestników spotkania będą brane pod uwagę przy opracowaniu propozycji, która przełożona zostanie na projekt ustawy i będzie podlegać dalszym konsultacjom - zadeklarowało MC.
Idź do oryginalnego materiału