Uważaj na promocje. Sprawą TEMU i innych znanych sieci zajął się UOKiK

1 tydzień temu
Zdjęcie: Uważaj na promocje. Sprawą TEMU i innych znanych sieci zajął się UOKiK Shutterstock


Uważaj na promocje: sprawą TEMU zajął się UOKiK. W sprawie najważniejsze są informacje o obniżkach cen. Co istotne generalna zasada jest taka, iż przedsiębiorca, który ogłasza promocję lub wyprzedaż, ma obowiązek poinfomować o obniżce ceny w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen. Jak było z TEMU? Co więcej, UOKiK informuje, iż monitoruje sposób prezentacji tych danych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w handlu elektronicznym, stosując jednolite zasady. w tej chwili trwa sześć postępowań wyjaśniających błędne prezentowanie informacji o promocjach, w których wymienione są m.in. takie firmy jak Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo, Shell Polska oraz AzaGroup (sklepy Renee i Born2Be). Dodatkowo, UOKiK wystosował ponad 70 miękkich wystąpień w tym zakresie.
Idź do oryginalnego materiału